Reisadvies nodig? NL 0541-531003 BE 0380-83202

Algemene informatie

Aankomst

Bij aankomst staat uw huurauto voor u klaar op het vliegveld. U heeft de routebeschrijving naar uw accommodatie al per e-mail van ons ontvangen. In het algemeen is uw accommodatie na 14.00 uur beschikbaar op de dag van aankomst. Met name in het hoogseizoen kan het voorkomen dat een accommodatie pas later in de middag beschikbaar is. Bij aankomst op zaterdagmiddag en zondag dient u er rekening mee te houden dat winkels en banken gesloten kunnen zijn.

Afbeeldingen

De gebruikte afbeeldingen op de website geven een idee van de accommodatie. Het kan voorkomen dat uw accommodatie enigszins afwijkt van de afbeeldingen op de site.

Afkortingen

De onderstaande afkortingen kunt u aantreffen op deze site:
* LG= logies
* LO= logies en ontbijt
* HP= halfpension
* VP= volpension
* App= appartement
* 2pk= 2-persoonskamer
* Studio= 1-kamer appartement (woonkamer en slaapkamer in één)
* 2-kmr app= 2-kamer appartement (aparte woon- en slaapkamer)
* 3-kmr app= 3-kamers appartement (woonkamer en twee slaapkamers)
* Zz= zeezicht
* Lz= landzijde

Airconditioning

Indien airconditioning aanwezig is, is dit vermeld in de accommodatie beschrijving. Vaak zal uit milieu- en energie overwegingen gedurende bepaalde uren van de dag de airconditioning centraal in- of uitgeschakeld worden. De beslissing hierover berust bij de directie van uw accommodatie, wij kunnen daarop geen invloed uitoefenen. Indien u gebruik wenst te maken van de airconditioning dient u hiervoor altijd ter plaatse het bedrag te voldoen.

Algemene reisvoorwaarden

Op al onze reisovereenkomsten zijn de Algemene Reisvoorwaarden van Ilios Reizen van toepassing. Leest u deze goed door. Hierin staan uw en onze rechten en plichten beschreven.

Annuleringskosten en in plaatsstelling

Naast de reeds betaalde reserveringskosten zijn bij annulering van uw geboekte reis de voorwaarden van toepassing zoals omschreven in artikel 11 en 12 van de algemene Reisvoorwaarden.

Bedden

Indien er bij een accommodatie een maximale bezetting is vermeld, is het vaak toch mogelijk om nog een extra bed bij te plaatsen. Vraag onze medewerkers naar de mogelijkheden.

Indien er een extra bed wordt bijgeplaatst kan het gebeuren dat dit bed niet altijd hetzelfde formaat of dezelfde kwaliteit heeft als de 'vaste bedden'. Een bedbank is een meubel dat gebruikt wordt als bank maar indien deze uitgeklapt wordt ook kan functioneren als bed. Het kan gebeuren dat de kwaliteit niet dezelfde is als de 'vaste bedden'.

Een kinderbedje kan indien aanwezig op verzoek worden bijgeplaatst, eventuele kosten dienen ter plaatse te worden voldaan.

Betalingen

Bij het totstandkomen van de reisovereenkomst dient u een aanbetaling van de totale reissom te voldoen. Het restant van de reissom moet uiterlijk zes weken voor vertrekdatum van de reis worden voldaan.

Huurauto's

Een huurauto inclusief verzekeringen en exclusief brandstof is gedurende uw gehele verblijf bij de prijs inbegrepen. Indien u wenst kunt een hogere categorie of een extra auto huren. Zie hiervoor de prijstabel.

Kamers

Een 2-kamer accommodatie beschikt over één slaapkamer en één woonkamer. Een 3-kamer accommodatie beschikt over twee slaapkamers en één woonkamer. Een 4-kamer accommodatie beschikt over drie slaapkamers en één woonkamer, etcetera.

Kitchenette

Uw kitchenette is nooit ingericht zoals u dat thuis gewend bent. Er zijn twee of drie kookplaatjes, waarop u niet uitgebreid kunt koken. Tevens kunnen er typische Nederlandse zaken als een koffiezetapparaat, een koffiefilter of een theepot ontbreken. Wij adviseren u tevens een theedoek mee te nemen.

Klachten

Indien u op de bestemming een fout of een onvolkomenheid constateert, dan wordt van u verwacht dat u daarvan meteen melding maakt bij de verantwoordelijke verstrekker van de dienst. Dat kan zijn bij de hotelier of bij de reisleiding of onze andere plaatselijke vertegenwoordiger. Dat kan vaak ongemak en klachten voorkomen (zie algemene voorwaarden).

Medicijnen

Indien u medicijnen gebruikt, raden wij u aan een kopie van het recept in het Latijn mee te nemen. Bij eventueel verlies van uw medicijnen kunt u deze ter plaatse dan vaak bij een apotheek verkrijgen.

Preferenties en essenties

Een eventueel bij boeking opgegeven preferentie kunnen wij nooit garanderen. Wij zullen echter onze uiterste best doen uw wens ten uitvoering te brengen. Is een wens echter zo essentieel dat hiervan het afsluiten van de reisovereenkomst afhangt, dan is er sprake van essentie en verwijzen wij u naar artikel 4 van de Algemene Reisvoorwaarden.

Reisduur

De reisduur staat vermeld in hele dagen, waarbij de dag van vertrek en de dag van terugkomst geheel zijn meegeteld. Dit gebeurt tevens met het oog op de reisverzekering.

Reizen buiten het hoogseizoen

In het voor- en naseizoen is het minder druk dan in het hoogseizoen. Het kan daarom gebeuren dat gedurende een bepaalde periode niet alle faciliteiten, zoals bijvoorbeeld winkels, restaurants, watersportactiviteiten op het strand, activiteiten voor kinderen en dergelijke, geopend of beschikbaar zijn. Ook kan het in de omschrijving vermelde zwembad om technische of klimatologische redenen (nog) niet gevuld zijn. Wij kunnen hierop helaas geen enkele invloed uitoefenen.

Verkeersregels

Houdt er rekening mee dat verkeersregels enigszins kunnen afwijken van de Nederlandse verkeersregels. Zeer belangrijk om te weten is dat men op Cyprus links rijdt.

Vertragingen/ wijzigingen

Door de sterk toegenomen drukte in het luchtverkeer en de aangescherpte internationale veiligheidsmaatregelen, kan het voorkomen dat vertragingen of wijzigingen in uw vluchtschema optreden. Ilios Reizen is niet aansprakelijk te stellen voor de gevolgen van een vluchtwijziging of vertraging. Hetzelfde geldt voor stakingsacties. Alle hieruit voortvloeiende kosten kunt u eventueel bij thuiskomst bij uw verzekeringsmaatschappij claimen. U dient dan wel in bezit te zijn van voldoende bewijsmateriaal.

Vertrek

De definitieve vertrektijden van uw vlucht staan in uw vliegticket vermeld. Vluchttijden, die u voor ontvangst van het vliegbiljet worden doorgegeven, zijn dan ook altijd onder voorbehoud. Bij chartervluchten kunnen de in uw vliegticket vermelde vertrektijden overigens op zeer korte termijn voor aanvang van de vlucht nog eens gewijzigd worden. Dit geldt zowel voor de heenvlucht als voor de terugvlucht. U bent verplicht u uiterlijk twee uur voor vertrek bij de betreffende incheckbalie te melden. Te laat melden kan tot gevolg hebben dat inchecken niet meer mogelijk is. Eventuele kosten die hieruit voortvloeien zijn voor eigen rekening. Het missen van een vlucht geeft geen recht op enige restitutie.
Over het algemeen dient u op de dag van vertrek de accommodatie tussen 10.00 en 12.00 uur te verlaten. In overleg is het soms mogelijk langer gebruik te maken van uw accommodatie.

Verzekeringen

Wij raden u dringend aan om goed verzekerd op reis te gaan. De daarvoor benodigde reis- en annuleringsverzekering kunt u bij Ilios Reizen afsluiten. Deze verzekeringen dekken de financiële gevolgen van ongeval, ziekte, bagageschade of noodzakelijke eerdere of latere terugkeer. Een annuleringsverzekering dient binnen zeven dagen na boeking van de reis te worden afgesloten.

Voorbehoud

In geval van wijzigingen van BTW-tarieven in binnen en/of buitenland, koers- en/of wisselverhoudingen, brandstofverhogingen, etc. behouden wij ons het recht voor reeds gepubliceerde prijzen dienovereenkomstig aan te passen. Eventuele verhogingen zullen daarbij aan u worden doorberekend. Dit geld ook voor al geboekte en betaalde reizen.

Tot slot

Uw vakantieland is anders dan Nederland. Verwacht daarom dus niet steeds hetzelfde kwaliteitsniveau aan te treffen dat u in Nederland gewend bent. Immers, elk land heeft weer zijn eigen normen en waarden. Dat is juist een van de aantrekkelijkste kanten van een vakantie. Wij raden u aan uw vakantieland en alles wat u daar aantreft dan ook te beoordelen naar de normen en waarden van het land en haar inwoners. Zo leert u uw vakantiebestemming het beste kennen en kunt u met volle teugen genieten van uw vakantie.

Heeft u vragen? Wij beantwoorden ze graag
NL 0541-531003 BE 0380-83202
ma t/m vr 9.00 - 17.00, za 10:00 - 13:00
of stel een vraag

    Heeft u vragen? Wij beantwoorden ze graag
    NL 0541-531003 BE 0380-83202
    ma t/m vr 9.00 - 17.00, za 10:00 - 13:00
    of stel een vraag

    6 redenen waarom Ilios Reizen? Meer dan 16 jaar

    • Inclusief vlucht, huurauto en accommodatie
    • 100% flexibel, jouw reis op maat
    • 100% veilig reizen met SGR, CF en ANVR
    • Bijzonder, kleinschalig en authentiek
    • Persoonlijk door ons bezocht en beoordeeld
    • Dagelijks vertrek mogelijk