Reisadvies nodig? NL 0541-531003 BE 0380-83202

Veelgestelde vragen Ilios Reizen (FAQ)

Voor het boeken

Kan ik mijn reis geheel op maat laten samenstellen?

Zeker. Je kunt combineren, verlengen, meerdere accommodaties kiezen en zelfs verschillende eilanden bezoeken. Wij zijn juist gespecialiseerd in maatwerkreizen weg van de massa. Omdat we overal persoonlijk zijn geweest, kennen we onze bestemmingen door en door. Daardoor kunnen we je een eerlijk en passend advies op maat geven, helemaal afgestemd op wat jij belangrijk vindt in een vakantie.

Vluchten

Zijn vluchten inbegrepen bij jullie reizen?

Ja, bij Ilios Reizen zijn vluchten altijd inbegrepen in de reissom. We werken veel samen met Transavia, maar we kunnen ook zeker bij andere luchtvaartmaatschappijen zoeken en boeken. Zo vinden we altijd de best mogelijke vluchtverbinding voor jouw reis.

Kan ik kiezen vanaf welke luchthaven ik wil vertrekken?

Ja, dat kan. We bieden vertrekken vanaf onder andere Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Düsseldorf, Keulen en Brussel. Heb je liever een andere luchthaven, laat het ons gerust weten. We kijken graag met je mee en maken een reisvoorstel dat perfect bij jouw wensen past.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Bij bijna alle luchtvaartmaatschappijen is alleen nog een klein tasje als handbagage inbegrepen. Het is uiteraard altijd mogelijk om extra hand- of ruimbagage bij te boeken.
Als je van ons nog geen factuur hebt ontvangen, kunnen wij dat nog voor je doen.
Heb je wél al een factuur ontvangen, dan krijg je ongeveer drie weken voor vertrek de instructies toegestuurd waarmee je dit zelf kunt doen. Wil je de informatie liever eerder ontvangen? Neem dan even contact met ons op en wij laten je de informatie alvast weten.

Kan ik stoelen reserveren in het vliegtuig?

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen is een vaste zitplaats niet meer standaard inbegrepen. Je hebt altijd een stoel, maar zonder reservering is het niet gegarandeerd dat je naast elkaar zit.
Heb je nog geen factuur van ons ontvangen, dan kunnen wij de stoelreservering voor je regelen.
Als je de factuur al hebt ontvangen, krijg je ongeveer drie weken voor vertrek de instructies toegestuurd waarmee je zelf stoelen kunt reserveren. Wil je deze informatie eerder ontvangen, laat het ons weten — we sturen het graag toe.

Moet ik zelf online inchecken?

Steeds meer luchtvaartmaatschappijen verplichten online inchecken. Je ontvangt van ons altijd je e-tickets en de juiste instructies om dit te doen. Lukt het niet of loop je ergens tegenaan? Laat het ons gerust weten, we helpen je graag verder.

Huurauto

Is de huurauto inbegrepen in de reisprijs?

Ja, bij Ilios Reizen is de huurauto standaard inbegrepen. Zo heb je alle vrijheid om de mooiste plekken van je bestemming op je eigen tempo te ontdekken.

Welke verzekering zit er op de huurauto?

Je huurauto is altijd goed verzekerd. Het is dus niet noodzakelijk om ter plaatse extra verzekeringen af te sluiten. Wil je meer lezen hierover, check dan onze blog over het ophalen van je huurauto.

Welke autohuurtypes bieden jullie aan?

Wij kunnen vrijwel alle autohuurtypes aanbieden die op een bestemming beschikbaar zijn. Op onze website tonen we een beperkte selectie, maar als je een ander type auto wenst, laat het ons gerust weten. We kijken de mogelijkheden en bijbehorende prijzen graag voor je na.

Waar haal ik de huurauto op en waar lever ik deze weer in?

Je haalt de huurauto op de luchthaven op en levert hem daar aan het einde van je reis ook weer in. Soms wordt er gewerkt met een shuttleservice; dit is vaak rustiger en sneller dan de balies in de terminal.
Voor La Gomera wordt de auto standaard in de haven overhandigd na de ferry-overtocht. Soms kun je de auto op Tenerife ophalen en meenemen op de boot.
Voor El Hierro haal je de auto standaard op de luchthaven van Tenerife op en neem je hem mee op de ferry.

Ilios Reizen-app

Hebben jullie een eigen Ilios Reizen-app?

Ja, we hebben een eigen Ilios Reizen-app. Hierin vind je al je reisgegevens handig bij elkaar: je vluchtinformatie, huurauto, accommodatie en reisbescheiden. Daarnaast zit er een heel handige navigatiefunctie in die je vanaf elke plek eenvoudig en snel weer naar je accommodatie brengt.

Hoe kan ik inloggen in de app?

Zodra je de factuur hebt ontvangen, ontvang je binnen enkele dagen automatisch een e-mail met jouw persoonlijke loginlink en uitleg over de app. Gebruik van de app is niet verplicht, maar wel heel handig.

Registratie, inchecken & reisbescheiden

Moet ik me registreren voor vertrek?

Sommige accommodaties of landen vragen om een online registratie. Als dit nodig is, staat dit op onze website vermeld en informeren we je daar altijd op tijd over.

Hoe werkt het inchecken bij mijn accommodatie?

Sommige accommodaties hebben een receptie, andere werken met een sleutelkluis of digitale toegang. In je reisbescheiden staat precies hoe je moet inchecken.

Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

Je ontvangt je reisbescheiden ongeveer tien dagen voor vertrek per e-mail. Ze zijn dan ook automatisch beschikbaar in onze Ilios Reizen-app.

Reis- en annuleringsverzekering

Kan ik een reisverzekering afsluiten?

Je kunt een reisverzekering afsluiten zolang de factuur nog niet is verstuurd. Daarna is toevoegen helaas niet meer mogelijk.

Kan ik een annuerlingsverzekering afsluiten?

Je kunt een annuleringsverzekering afsluiten zolang de factuur nog niet is verstuurd. Daarna is toevoegen helaas niet meer mogelijk. Een annuleringsverzekering moet vaak sowieso binnen een week na de factuurdatum afgesloten zijn, dit geldt meestal niet voor een reisverzekering.

Betaling, wijzigen & annuleren

Wanneer moet ik mijn vakantie betalen?

Na ontvangst van de factuur betaal je de aanbetaling. Het resterende bedrag betaal je uiterlijk zes weken voor vertrek.
Vertrek je binnen zes weken? Dan moet de volledige reissom direct worden betaald.

Kan ik mijn vakantie wijzigen?

Dat kan in veel gevallen, maar houd er rekening mee dat hier vaak flinke kosten aan verbonden zijn. Luchtvaartmaatschappijen en accommodaties rekenen meestal hoge wijzigingskosten, waardoor aanpassen soms bijna net zo duur kan worden als annuleren.

Ik wil annuleren, wat moet ik doen?

Stuur ons een e-mail met je naam en boekingsnummer als je wilt annuleren. Meld je dit buiten kantoortijden, dan pakken we het de eerstvolgende werkdag op en laten we je weten wat de vervolgstappen zijn.
Vertrek je heel snel, bijvoorbeeld de volgende dag en het is weekend? Dan mag je ons ook bellen en de voicemail inspreken, we nemen dan contact met je op.

Hulp op bestemming

Is er een noodnummer of contactpersoon ter plaatse?

Ja. Bij je reisbescheiden ontvang je het telefoonnummer van onze lokale contactpersoon. Deze kun je bellen als er iets onverwachts gebeurt.
Daarnaast zijn wij tijdens kantooruren bereikbaar. In noodgevallen kun je buiten kantooruren onze voicemail inspreken; we bellen dan zo snel mogelijk terug.

Heeft u vragen? Wij beantwoorden ze graag
NL 0541-531003 BE 0380-83202
ma t/m vr 9.00 - 17.00 uur
of stel een vraag

    Heeft u vragen? Wij beantwoorden ze graag
    NL 0541-531003 BE 0380-83202
    ma t/m vr 9.00 - 17.00 uur
    of stel een vraag

    6 Redenen waarom Ilios Reizen? Meer dan 22 jaar

    • Inclusief vlucht, huurauto en accommodatie
    • 100% flexibel, jouw reis op maat
    • 100% veilig reizen met SGR, CF en ANVR
    • Bijzonder, kleinschalig en authentiek
    • Persoonlijk door ons bezocht en beoordeeld
    • Dagelijks vertrek mogelijk